[학사]
2025학년도 여름계절수업 수업료 납부 안내 (2025 Summer Session Tuition Payment)
-
작성일
2025.05.28
-
작성자
첨단융합신약학과
-
조회수
37
★ 수강신청 후 수강료 납부(5/26~5/29) 완료하셔야 최종 확정됩니다!!! 납부가 이루어지지 않을 경우, 신청 내역이 삭제되오니 기간 내 납부를 부탁드립니다.
계절수업료 납부 안내 고지서 출력은 수납기간에 가능합니다.
※ 수업료 (기본수업료와 실험실습비는 없음)
1학점: 107,900원 2학점: 215,800원 3학점: 323,700원
* 납부안내 *
- 수납기간: 2025년 5월 26일(월) 09:00 ~ 5월 29일(목) 23:00까지(기한엄수)
- 수납방법: 과목별 가상계좌로 이체 (하나은행 전국지점, 인터넷뱅킹, 폰뱅킹, CD기, 무통장입금 등 가능)
※ 정규학기와 달리 계절학기는 카드로 납부 불가
- 하나은행 고대지점 : ☎ 928-1111 (은행근무시간 외의 전화문의는 받지 않습니다.)
* 유의사항 *
- 기간 외 납부는 불가하니 반드시 위 기간 내에 수업료를 납부하시기 바랍니다.
- 과목마다 가상계좌번호가 상이하므로 수강할 과목에 부여된 계좌번호로 입금하시기 바랍니다.
(가상계좌별로 정확한 금액을 입금해야 입금처리됨)
- 현장실습과목도 수업료가 책정되어있으므로 수강신청자는 수업료를 기간 내 납부하시기 바랍니다.
- 입금은행은 하나은행, 예금주는 수강신청자 성명으로 표기되며, 창구는 오후 4시까지, 인터넷뱅킹은 24시간 가능합니다.
- 토,일요일에는 은행창구납부는 불가하며, 무통장입금/인터넷뱅킹/전화뱅킹은 23시까지 가능합니다.
* 순 서 *
1. 수강신청시스템 접속
: 수업료 납부기간(5월 26일(월) 09:00 ~ 5월 29일(목) 23:00)에 수강신청시스템(http://sugang.korea.ac.kr)에 접속하여 로그인 - 좌측 안내사항 ‘계절수업료납부 안내’를 클릭합니다.
※ 정규학기와 달리 포털이 아닌 수강신청사이트에서 고지서 출력이 가능
2. 학번을 입력하고, 검색버튼을 클릭합니다.
3. 출력버튼을 클릭하면 계절수업료 납부 안내 고지서를 인쇄할 수 있습니다. 과목별 계좌를 확인하고 수강할 과목 고유계좌로 각각 이체 또는 무통장입금합니다. (영수증이 필요한 경우 하나은행 지점에서 영수인 받으시기 바랍니다.)
4. 계절수업 수업료 납부확인 방법
1) 하나은행: http://www.hanabank.com -> 공인인증서 로그인 -> 공과금 -> 대학등록금 -> 납부내역(학교코드: 고려대학교,
학번: 가상계좌입력, 학생명) -> 조회
2) 학교포탈: http://portal.korea.ac.kr -> 로그인 -> 정보생활 -> 인터넷제증명 -> 증명서신청 -> 교육비납입증명서 ->
교육비납입년도(2024) 선택 -> 결제하기(무료) -> 출력
* 수강신청 취소 *
수업료 납부 후 수강신청을 취소하고자 하는 경우 취소신청 시기에 따라 아래와 같이 수업료를 환불받을 수 있습니다.(아래 정해진 기간외 수강신청취소 철회 및 정정 불가)
1. 취소 일정
1차: 6월 17일(화) 10:00 ~ 6월 23일(월) 23:00 (수업료전액 반환)
2차: 6월 24일(화) 10:00 ~ 6월 30일(월) 23:00 (수업료의 3분의 2 해당액 반환)
3차: 7월 1일(화) 10:00 ~ 7월 7일(월) 23:00 (수업료의 2분의 1 해당액 반환)
※ 차수별 신청종료일(1차는 6월 23일 기준, 2차는 6월 30일 기준, 3차는 7월 7일 기준) 기준 2주 이내 환불예정이며, 수강신청 취소 신청 시 학적에 등록된 계좌정보가 올바른지 반드시 확인하여 주시기 바랍니다.
계좌정보가 틀린 경우 환불이 지연될 수 있습니다.) 학생이 취소한 날짜 기준 2주 이내 환불 처리하는 것이 아니라, 차수별 신청 종료일 기준 2주 이내 환불 처리함에 유의 요망.
2. 취소 방법: KUPID > 수업 > 수강신청 > ‘계절수업 수강신청 과목 포기’에서 취소 신청
※ KUPID > 수업 > 수강신청 > ‘계절수업 수강신청 과목 포기’에서 취소 신청 (학적에 등록된 계좌로 차수별 신청종료일 기준 2주 이내 환불예정이며, 수강신청 취소 신청 시 학적에 등록된 계좌정보가 올바른지 반드시 확인하여 주시기 바랍니다. 계좌정보가 틀린 경우 환불이 지연될 수 있습니다.)
The tuition invoice for the winter session can be printed during the designated payment period.
Tuition Fees (No base tuition or laboratory fees apply)
1 credit: 107,900 KRW, 2 credits: 215,800 KRW, 3 credits: 323,700 KRW
* Payment Information *
Payment Period: May 26, 2025 (Monday), 9:00 AM - May 29, 2025 (Thursday), 11:00 PM (strictly observed)
Payment Method: Transfer to the designated virtual account for each course (available through Hana Bank branches nationwide, internet banking, phone banking, CD machines, and cash deposits)
※ Note: Unlike regular semesters, credit card payments are not accepted for the seasonal semester.
Hana Bank, Korea University Branch: ☎ 928-1111 (Phone inquiries outside bank hours are not available)
* Important Notes *
Payments made outside the designated period will not be accepted; please ensure to pay the tuition within the specified time frame.
Each course has a unique virtual account number; please transfer the exact amount to the account assigned to each course.
Tuition fees apply to field practice courses as well; registered students must pay the fees within the payment period.
The deposit bank is Hana Bank, and the account holder's name will appear as the student’s name. Bank counter services are available until 4:00 PM, while internet banking is accessible 24 hour.
Payments through bank counters are not available on weekends, but cash deposits, internet banking, and phone banking are accessible until 11:00 PM.
* Instructions *
1. Access the Course Registration System
During the tuition payment period (May 26, 9:00 AM ? May 29, 11:00 PM), log into the course registration system at http://sugang.korea.ac.kr, then click on "Seasonal Tuition Payment Guide" in the left menu.
Note: Unlike regular semesters, invoices can only be printed from the course registration site, not the kupid portal.
2. Enter Your Student ID and click the "Search" button.
3. Click the Print Button to print the seasonal tuition payment notice. Confirm the account information for each course and make a separate transfer or cash deposit for each course’s unique account. (For a receipt, please visit a Hana Bank branch.)
4. How to Confirm Payment of Seasonal Tuition
Hana Bank: Go to http://www.hanabank.com -> log in with accredited certificate -> Public Payments -> University Tuition -> Payment History (enter school code: Korea University, student ID: virtual account, student name) -> View
Kupid Portal: Go to http://portal.korea.ac.kr -> log in -> Life Information -> Internet Certificates -> Certificate Application -> Certificate of Tuition Payment -> Select "Tuition Payment Year (2024)" -> Proceed to checkout (free) -> Print
* This notice has been translated through ChatGPT. In case of any discrepancies between the Korean and English versions, the Korean version shall prevail.
첨부파일이(가) 없습니다.